Co je to COPYWRITING

16.03.2021

Dnešní marketing a obecně internet se hemží cizími slovy, která nemají ani trochu základ v češtině. Jak jim tedy rozumět? A kdo je to vlastně ten copywriter?

Kdo je copywriter?

Copywriter je vlastně takový textař, obvykle na volné noze. Napíše pro vás reklamní i různé propagační texty, je schopen vytvořit příspěvky na sociální sítě, vytváří popisy k e-shopům a pomůže vám také s korekturou. Zkrátka zabývá se všemi typy textu, které mají sloužit k prodeji produktů, zviditelnění firmy či prostě obecně k prodeji a propagaci.

Co vše copywriting zahrnuje

Zpravidla se jedná o psaní textů na zakázku. Copywriter pro vás vytvoří reklamní texty na webové stránky, PR články a všechny další možné typy článků. Zvládá tvořit také vtipné slogany nebo titulky. Postará se o přirozené zakomponování klíčových slov. Cílem textů je marketing a prodej.

Copywriter tak musí disponovat mnoha vlastnostmi:

  • Především musí být kreativní - musí umět vytvořit poutavý text, který dokáže zaujmout.
  • Musí mít přehled - copywriting není jenom o napsání několika smysluplných řádků, je třeba také rozumět zadání. Proto má dobrý copywriter všeobecný přehled a je schopný se vypořádat i s tématy, ve kterých není odborníkem.
  • Orientovat se musí také v marketingu, aby dokázat vytvořit text tak, aby splňoval svůj účel.
  • V neposlední řadě musí copywriter umět používat klíčová slova, případně si je i sám vyhledat, tzn. musí umět pracovat s některými službami navrhující klíčová slova.
  • A nakonec poslední bod, který vlastně patří spíše na začátek: copywriter musí bezchybně ovládat češtinu. Na to si jej přeci najímáte. Nechcete jen pěkný a působivý text, ale chcete také, aby byl gramaticky a pravopisně správný.

Copywriter sleduje aktuální potřeby svého klienta. Poslechne si jeho požadavky a dle nich mu navrhne řešení. Zpracuje text podle daných náležitostí a vytvoří jej přesně dle přání klienta. Svou práci si účtuje na normostrany, díky tomu se snadněji zadává rozsah práce a stanovuje i předběžná cena.

Mnoho podnikatelů začíná na sociálních sítích, jiní vytváří profil své firmy až po založení webovek. Je důležité prezentovat své podnikaní na sociálních sítích, nebo se bez toho lze obejít?

Bezchybná gramatika a perfektní pravopis jsou nedílnou součástí každého textu. Myslíte, že nepotřebujete najímat nikoho externě, aby vám text opravil? Korektura není jenom rychlé opravení textu a zkontrolování chyb. Je to komplexní proces, který má několik kroků.

Typografické zpracování textu je stejně důležité jako jeho samotný obsah. Nejde jenom o zvolení správného typu písma, ale také o zvýraznění důležitých částí textu.