Jak na VÝRAZNÝ TEXT

22.03.2021

Typografické zpracování textu je stejně důležité jako jeho samotný obsah. Nejde jenom o zvolení správného typu písma, ale také o zvýraznění důležitých částí textu.

Nic nepůsobí víc nudně než jeden dlouhý odstavec monotónně šedého textu. Slova plynoucí za sebou bez výrazného oddělení nebo zvýraznění.

Výběr písma

Vybíráte-li vhodný font písma pro váš web, zaměřit byste se měli na několik faktorů:

  1. font by měl ladit s typem podnikání

  2. měl by být čitelný (ne moc zhuštěné ani široké písmo, ne příliš tučné písmo)

  3. dostatečně velký, ale ne příliš

  4. písmo by mělo mít nastavené řádkování a barvu

I vhodně zvolený font bez množství kliček a obloučků se může stát nečitelným, pokud použijete příliš zhuštěné řádkování nebo špatně čitelnou barvu písma. Toto jsou faktory, které nezávisí na samotném typu písma, ale ovlivnit je můžete vy sami.

Hierarchie textu

Uspořádání jednotlivých odstavců textu opatřených nadpisy vede k lepší čitelnosti celého textu. Pokud chcete udržet čtenářovu pozornost, opatřete jednotlivé odstavce nadpisy. Zvolený font, velikost písma i formátování byste pak měli dodržovat na celém webu.

Zvýrazňujte důležité informace

Jakmile čtenář narazí na celistvý text bez jediného zvýraznění, nejspíše ho hned přeskočí na další odstavec, ve kterém budou jeho oči hledat nějaký záchytný bod. A právě proto se vyplatí zvýrazňovat. Obvykle postačí vypíchnout v textu klíčová slova, ale označit můžete také důležité úseky nebo informace.

Zvýraznění lze provést několika způsoby:

  • barevně

  • tučně

  • kurzívou

V případě, že se rozhodnete pro barevné zvýraznění, vybírejte takové odstíny, aby ladily s celkovým designem vašich stránek, ale zároveň nebyly moc křiklavé (= nečitelné) nebo s textem nesplývaly. Kurzíva je velmi vhodné zvýraznění částí textu, ale může také snadno zapadnout. Nejčastěji se proto používá tučné písmo, díky kterému můžete snadno označit jednotlivé pasáže a dát tak návštěvníkům vodítka, kterých se mohou držet.

Mnoho podnikatelů začíná na sociálních sítích, jiní vytváří profil své firmy až po založení webovek. Je důležité prezentovat své podnikaní na sociálních sítích, nebo se bez toho lze obejít?

Bezchybná gramatika a perfektní pravopis jsou nedílnou součástí každého textu. Myslíte, že nepotřebujete najímat nikoho externě, aby vám text opravil? Korektura není jenom rychlé opravení textu a zkontrolování chyb. Je to komplexní proces, který má několik kroků.

Typografické zpracování textu je stejně důležité jako jeho samotný obsah. Nejde jenom o zvolení správného typu písma, ale také o zvýraznění důležitých částí textu.